Pontian


panas terik membuatkan aku suke brjlan jauh.waktu nie aku dlam perjalanan ke pontian bersma fadzly (pak lie) dan faiz (boboy) serta aku skali.at kampung pak lie tapi kampung aku gak.kami bertige naik motorsikal.yg si faiz bawak moto die.aku boncing ngan pak lie.kami pergi ke pontian ade hjat sbnar ye.hjat ye nk kebumikan si arwah sedare ye pak lie tetapi kami lmbat smpi ke destinasi.dyeorag sudah kebumikan ye.kate makcik pak lie,si arwah meninggal dlam keadaan senyum.nak wat camne.kesian pak lie,tak sempat pak lie nak tgok si arwah tu.penyebab si arwah meninggal tu aku taknak crite lah tapi aku betol2 terharu yg si arwah meninggal dlam bulan Ramadhan ni blan yg amat mulia bagi umat2 islam sedunia.aku hrap roh ye agar di cucuri rahmat oleh Allah yg maha penyayang lagi maha mengasihi.


sampai at kampung pak lie.lepak sekejap.then aku trus tido sampai ke petang.aku mmg penat gile mase tu.kenape aku pnat gile?sbab ye sblom aku grak ke pontian,aku lom tdo dari smalam.dripade aku balik keje pkol 1 pagi then aku lepak at uma pak lie.pkol 10 pagi aku baru grak ke pontian.sblom buke puase aku da bangon dri tdo.perot mase tu da macam ade perang dunie.puase pnye pasal,tggu je la azan magrib berkumandang.lepas berbuke je.aku pegi ruang tamu nak hisap rokok.yg si boboy tunaikan solat magrib.yg si pak ie plak takot2 nak hisap rokok.hahaha.lepas sume tu aku berangkat lah pulang ke jb nak tgok rumah pulak.tapi aku tak sampi ke rumah mlm tu.esok ptg ye aku baru smpi ke rumah sbab ye aku tdo at uma ain (korang tak kenal pon).sampai basah aku tdo at rumah tu.


haaaa !!yg nie aku crite skit psal at kampung pak lie tdi.ade seorang perempuan.sedare pak lie lah tapi aku tak tau name die.nak kate cantik tu memang ade.boleh tahan gak lah.mase dak2 nie kluar.aku sowg duk at kerusi mlas bersebelah ngan pintu rumah.si sedare ye pak lie yg perempuan tu asyik memandang aku mase tu.aku pon wat bodoh je lah.asalkan aku tak ganggu die.selepas tu,lepas aku berbuke puase.aku dpat brite yg si sedare perepmpuan pak lie tu kirim salam ngan aku.aku pon terkedu skjap.sekjap takde lame pon.aku pon jwab slam die tapi aku trus abaikan ye.kalau la perempuan tu btol2 nak kenal ngan aku,lebih baik die ckap dpan2 aku.kan senang.akhir sekali.mase aku nak balik.aku perasan yg sedare perempuan pak lie tu duk at tingkap dan asyik memandang aku.dlam hati aku berkate"kenape die asyik pandang aku je?".nasib baik aku pkai helmet ngan vyzer gelap.bak kate pepatah dlu yg aku nie kawan biar beribu,kasih biar satu.


No comments:

Post a Comment